Mijn naam is Helena Spits en samen met mijn collega's Shanty Krikke en Ramona van den Berg helpen we u met de sociale projectleiding van bouwprojecten.
" Bouwen is voor ons een middel om tot een doel te komen en geen doel op zicht."
Sociale projectleiding
Bewoners in de sociale huur zijn de afgelopen jaren veranderd. Steeds vaker komen we kwetsbare bewoners tegen. Projectmatige renovatie en verduurzaming vraagt veel van hen. Maar het werken met kwetsbare bewoners vraagt ook veel van ons als bouwprofessionals.
Dat vraagt een andere inrichting van je bouwproces. Uit onderzoek blijkt dat het loont om ook je sociale projectleiding goed in te richten. Minder vertraging, minder faalkosten en het vergroot het werkplezier van je vaklieden.
De afgelopen 3 jaar waren wij als sociaal projectleider en bewonersbegeleider betrokken geweest bij meer dan 3.500 woningrenovaties. We sloegen slecht een handje vol woningen over, stuurden succesvol op de planning en wisten faalkosten te beperken Hoe? Door focus op bewoners én vaklieden en het benoemen van duidelijke bouwkundige én sociale doelen.
Dat vraagt een andere inrichting van je bouwproces. Uit onderzoek blijkt dat het loont om ook je sociale projectleiding goed in te richten. Minder vertraging, minder faalkosten en het vergroot het werkplezier van je vaklieden.
De afgelopen 3 jaar waren wij als sociaal projectleider en bewonersbegeleider betrokken geweest bij meer dan 3.500 woningrenovaties. We sloegen slecht een handje vol woningen over, stuurden succesvol op de planning en wisten faalkosten te beperken Hoe? Door focus op bewoners én vaklieden en het benoemen van duidelijke bouwkundige én sociale doelen.
Kopersbegeleiding
Een nieuwbouw woning is meestal een keuze van eigenaren zelf. Soms is dat niet zo en is men gedwongen om het oude huis te laten slopen en een nieuwe woning te bouwen. Dit is voor eigenaren een emotioneel traject,
Het afgelopen jaar hebben wij een aannemer ondersteunt met de kopersbegeleiding van ruim 30 eigenaren in deze situatie. Een prachtig project waarin we onze bouwkundige skills konden inzetten en waar onze kennis op het gebied sociale projectleiding goed van pas kwamen.
Het afgelopen jaar hebben wij een aannemer ondersteunt met de kopersbegeleiding van ruim 30 eigenaren in deze situatie. Een prachtig project waarin we onze bouwkundige skills konden inzetten en waar onze kennis op het gebied sociale projectleiding goed van pas kwamen.
Bewonerscommunicatie
Op een duidelijke manier bewoners inlichten. Daar gaat bewonerscommunictie over. Maar hoe doe je dat? Wat willen de bewoners allemaal weten? En hoe geef je daar vorm aan? Wij investeren voortdurend in het ontwikkelen van ons kennis op het gebied van communicatie. We zetten de nieuwste trends in. Voor ons is communicatie altijd een middel om tot een doel te komen en nooit een doel op zich! Wat die doelen zijn? Dat hangt van het project af, maar in ieder geval; iedereen doet mee, we halen samen de planning en beperken faalkosten veroorzaakt door misverstanden.
Bewonersbegeleiding
Zo'n unieke kans laat je toch niet liggen?! Een renovatie of verduurzaming van sociale huur is hét moment om de sociale kaart op orde te krijgen. In ieder geval 80% van de bewoners redt zich prima tijdens een verbouwing. Maar er zijn bewoners die een beetje extra aandacht of misschien wel heel veel extra aandacht nodig hebben. Wil je je uitvoerder daarmee niet belasten? Dan kunnen wij de bewonersbegeleiding voor je verzorgen. We doen dat op een manier die bij jouw bedrijf past.
7 valkuilen in de communicatie met bewoners tijdens renovatieprojecten
Snel inzetbaar, effectief en efficiënt
Bezoekadres |
Wat klanten zeggen"Helena denkt 'out of the box' en vertaalt nieuwe ideeën en visies naar de praktijk van nu . Daarnaast heeft ze het vermogen om de vraag van de klant centraal te stellen en deze te beantwoorden met een technische oplossing. Dit lijkt logisch, echter in de bouwsector is dat zeker niet zo. " |