Bouwzorg Fryslan
  • Home
  • Diensten
  • Portfolio
  • Inspiratie
  • Over ons
  • Blog
  • Tools
  • Tarieven
  • Contact
  • Privacy Statement
  • Home
  • Diensten
  • Portfolio
  • Inspiratie
  • Over ons
  • Blog
  • Tools
  • Tarieven
  • Contact
  • Privacy Statement


Blog

Zachtheid in de bouw? Wat is dat nou weer voor flauwekul!

30/1/2020

0 Reacties

 
Bewonersbegeleiding en bewonerscommunicatie, dat is ons werk. We informeren bewoners zo goed mogelijk over de werkzaamheden die gaan komen. Dan weten ze precies wat er gaat gebeuren en wanneer. 
 
Waarom? 
 
Als alle bewoners de vaklieden welkom heten in hun huis, dan kunnen zij hun werk volgens plan en met plezier doen!
 
We staan met z’n allen voor een enorme renovatie- en transitieopgave! En we hebben álle gedreven en gemotiveerde bouwers nodig om dat voor elkaar te krijgen. Bouwen kunnen we als de beste. Er is genoeg kennis en de processen zijn goed ingericht. Toch kan het nog beter. Als we een beetje meer begrip voor elkaar hebben, een beetje zachter zijn tegen elkaar. Zodat iedere timmerman, monteur en schilder weet dat hij gewaardeerd wordt.
Foto
Vroeger was ik zo’n harde bouwvrouw… Als opzichter stond ik bekend als bitch op de bouw. Nu weet ik dat dat niet werkt! Wat werkt dan wel? Heet vaklieden welkom op hun werk, heb begrip voor de druk waaronder zij werken en geef een compliment op zijn tijd! 
 
“Zachtheid op de bouw, dat is toch niks!” 
Maar er is ook niks mis mee! Het is gratis en het werkt!
 
Wij bouwen aan de Bouwplaats voor Structureel Succes, waar je tools vindt die je kunt gebruiken voor het inrichten van je eigen klantgerichte bouwproces. Tools voor bewonerscommunicatie en bewonersbegeleiding. Je weet vast wel dat er, door het inrichten van een klantgericht bouwproces, minder vertraging, minder faalkosten en minder onveilige situaties tijdens de bouw ontstaan. Daardoor krijg je een beter eindresultaat, meer werkplezier en werken vaklieden het liefst bij jou. 
 
Eén van onze gratis tools is de ‘Afsprakenroute’. Een veelgehoorde klacht is dat bewoners niet thuis zijn als ze een afspraak hebben. We laten je zien welke stappen wij zetten en hoe wij ervoor zorgen dat we bijna nooit voor een dichte deur staan. Of lees ons ‘E-book 7 valkuilen bij bewonerscommunicatie’ met inzichten die je eigenlijk wel weet, maar die je makkelijk vergeet. Op onze website bouwzorgfryslan.nl lees je meer over onze hands-on dienstverlening. Voor dagelijkse motivatie volg je ons op Instagram.
 
Heb je specifieke issues waar je meer over wilt weten? Stel dan je vraag via helena@bouwzorgfryslan.nl je krijgt snel antwoord.
 
#bouw #marketing #zachtheidindebouw #bewonersbegeleiding #sociaalprojectleider #bewonerscommunicatie #renovatie #energietransitie #grootonderhoud #klantgerichtbouwproces
0 Reacties

Uw commentaar zal worden geplaatst nadat het is goedgekeurd.


Laat een antwoord achter.

    Auteur

    Ik deel graag mijn verhalen en ervaringen met jullie!

    Archieven

    Februari 2020
    Januari 2020
    Februari 2017
    November 2016
    Oktober 2016
    Juni 2016
    Februari 2016

    Categorieën

    Alles

    RSS-feed

Bezoekadres

Wat klanten zeggen

"Helena denkt 'out of the box' en vertaalt nieuwe ideeën en visies naar de praktijk van nu . Daarnaast heeft ze het vermogen om de vraag van de klant centraal te stellen en deze te beantwoorden met een technische oplossing. Dit lijkt logisch, echter in de bouwsector is dat zeker niet zo. "
Foto gebruikt onder Creative Commons van Nederland in foto's